Blogul lui Traian Daniel Rus si Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures ofera stiri calde tuturor romanilor din tara si strainatate, atat cititorilor nostri cat si membrilor ,colaboratorilor si corespondentilor ! S-a urmariti blogul meu si in acest an de stiri si evenimente interesante din Romania .

Legislativ patrimoniul fostului UTC si Regimul Juridic a Fundatilor Judetene pentru Tineret si a municipiului bucuresti.


Gasiti aici.... 
-    Decret lege 150 din 1990 privind infiintarea fundatiilor pentru tineret         DECRET-LEGE NUMAR: 150 DIN 11/5 /90 privind infiintarea fundatiilor pentru tineret.


      -      Legea 146 din 2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret   Parlamentul României adopta prezenta lege. Legea 146/2002

    -      Legea nr 204 din 2001 privind sponsorizarea

    -       Legea tinerilor nr 350 din 20 iulie 2006 LEGEA nr.350 din 20 iulie 2006 tinerilor


  Decret lege 150 din 1990 privind infiintarea fundatiilor pentru tineret         
DECRET-LEGE NUMAR: 150 DIN 11/5 /90 privind infiintarea fundatiilor pentru tineret
 


EMITENT: CONSILIUL PROVIZORIU DE UNIUNE NATIONALA 

APARUT IN MONITORUL OFICIAL NR. 75 DIN 21/5 /90 

Consiliul Provizoriu de Uniune Nationala decreteaza: 

ART. 1 
Pe data prezentului decret-lege se infiinteaza in judete si in municipiul Bucuresti fundatii pentru tineret, persoane juridice de utilitate publica, cu sediul in resedintele de judet. 

ART. 2 
Patrimoniul fundatiilor pentru tineret se constituie din bunurile, inclusiv fondurile banesti, ce au apartinut fostelor organizatii ale tineretului comunist din judete si a municipiului Bucuresti, precum si din donatii, legate si alte surse provenite in conditiile legii. 

ART. 3 
Scopul fundatiilor pentru tineret este administrarea patrimoniului propriu in folosul tuturor tinerilor si al organizatiilor de tineret, cu exceptia organizatiilor ce apartin partidelor si formatiunilor politice. 
Fundatiile pentru tineret nu pot avea scopuri contrare ordinii de drept, principiilor democratiei si asigurarii drepturilor fundamentale ale omului. 

ART. 4 
Conducerea fundatiilor pentru tineret prevazute la art. 1 se asigura de consilii formate din reprezentanti ai tuturor organizatiilor de tineret legal constituite la nivel de judete si al municipiului Bucuresti, cu exceptia celor care apartin partidelor si formatiunilor politice.

ART. 5 
Normele cu privire la organizarea, functionarea, precum si la reprezentarea fundatiilor in raporturile cu organele de stat si terte persoane, se stabilesc de catre consiliul fundatiei, prin regulament. 

ART. 6 
Bunurile, inclusiv fondurile banesti, ale fostelor organizatii ale tineretului comunist din intreprinderi si institutii trec in proprietatea organizatiilor de tineret nou infiintate in cadrul acestora. 
Bunurile, inclusiv fondurile banesti, aflate in patrimoniul fostei organizatii a tineretului comunist, administrate in trecut pe plan central, trec in conservare la stat; regimul juridic al acestora urmeaza a fi stabilit ulterior, cu consultarea organizatiilor de tineret legal constituite la nivel national si a reprezentantilor consiliilor fundatiilor pentru tineret din judete si municipiul Bucuresti. 

ART. 7 
Predarea bunurilor fostei organizatii a tineretului comunist catre fundatiile pentru tineret infiintate potrivit art. 1 se face de catre cei care le au in conservare sau administrare, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului decret-lege, iar preluarea se asigura de comisii desemnate de consiliile fundatiilor din fiecare judet si municipiul Bucuresti. 

ART. 8 
Orice dispozitie contrara prezentului decret-lege se abroga. 
PRESEDINTELE CONSILIULUI PROVIZORIU DE UNIUNE NATIONALA ION ILIESCU
 


Legea 146 din 2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret         
Parlamentul României adopta prezenta lege. Legea 146/2002

 CAPITOLUL I 
Dispozitii generale 

Art. 1. - Prezenta lege are ca obiect stabilirea regimului juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret, precum si regimul juridic al patrimoniului care a apartinut fostei Uniuni a Tineretului Comunist - U.T.C. 

Art. 2. - În sensul prezentei legi, fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti sunt persoane juridice de drept privat si de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, nepolitice si fara scop lucrativ, constituite în baza prevederilor Decretului-lege nr.150/1990 privind înfiintarea fundatiilor pentru tineret, unice la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti. 

Art. 3. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti au ca scop elaborarea, organizarea si finantarea de programe specifice si instruirea, educarea si formarea tineretului în spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii românesti. 

(2) Pentru realizarea scopului prevazut la alin. (1) fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti administreaza patrimoniul propriu si resursele de care dispun, în conditiile legii, în folosul tinerilor si al structurilor de tineret interesate din unitatea administrativ-teritoriala respectiva. 

(3) Sediile fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti se afla în resedintele de judet si, respectiv, în municipiul Bucuresti. 

Art. 4. - (1) Fundatia Nationala pentru Tineret este persoana juridica de drept privat si de utilitate publica, autonoma, neguvernamentala, nepolitica si fara scop lucrativ, care are ca scop elaborarea, organizarea si finantarea de programe specifice la nivel national pentru instruirea, educarea si formarea tineretului în spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii românesti. 

(2) Pentru realizarea scopului prevazut la alin. (1) Fundatia Nationala pentru Tineret administreaza patrimoniul propriu si resursele de care dispune, în conditiile legii, în folosul tinerilor si al structurilor de tineret interesate. 

(3) Sediul Fundatiei Nationale pentru Tineret se afla în municipiul Bucuresti. 

CAPITOLUL II 
Fundatiile judetene pentru tineret 
si a municipiului Bucuresti 

SECTIUNEA 1 
Organizarea si functionarea fundatiilor judetene pentru tineret 
si a municipiului Bucuresti 

Art. 5. - Organele de conducere si control ale fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti sunt: 

a) adunarea generala; 

b) consiliul de conducere; 

c) comisia de cenzori. 

Art. 6. - (1) Adunarea generala este forul suprem de conducere al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, din care fac parte, în baza liberului consimtamânt, reprezentanti delegati din partea fiecarei structuri de tineret de tip asociativ, cu personalitate juridica, care are sediul în unitatea administrativ-teritoriala respectiva, îsi exprima adeziunea la scopurile fundatiei si îndeplineste criteriile de admitere prevazute în regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

(2) Organizatiile de tineret apartinând partidelor si formatiunilor politice nu pot delega reprezentanti în cadrul adunarii generale a fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti. 

(3) Structurile de tineret de tip asociativ prevazute la alin. (1), indiferent de numarul filialelor, au dreptul de a desemna câte un singur reprezentant delegat cu drept de vot în adunarea generala. 

(4) La adunarea generala pot participa, fara drept de vot, câte un reprezentant delegat de directia pentru tineret si sport judeteana, respectiv de Directia pentru tineret si sport a municipiului Bucuresti, precum si de consiliul judetean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. 

Art. 7. - Adunarea generala are urmatoarele atributii principale: 

a) alege si revoca membrii consiliului de conducere pe functii; 

b) alege si revoca membrii comisiei de cenzori pe functii; 

c) aproba si modifica propriul regulament intern de organizare si functionare, în limitele legii; 

d) aproba planul strategic privind programele si activitatile fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

e) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

f) aproba raportul anual de activitate al consiliului de conducere si bilantul contabil al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

g) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea si certificarea bilantului contabil al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

h) aproba investitiile propuse de consiliul de conducere; 

i) stabileste, dupa caz, indemnizatii pentru membrii consiliului de conducere si ai comisiei de cenzori ale fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

j) exercita orice alte atributii prevazute în lege sau în regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 8. - (1) Adunarea generala se întruneste o data pe an sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea consiliului de conducere sau la cererea a cel putin unei treimi din numarul membrilor adunarii generale. 

(2) Sub sanctiunea nulitatii absolute, convocarile adunarilor generale se vor face cu cel putin 15 zile înaintea desfasurarii acestora si vor fi însotite de doua anunturi în presa locala. 

(3) Adunarea generala se considera legal întrunita, la prima convocare, numai în prezenta a cel putin doua treimi din totalul membrilor sai. În situatia în care nu se întruneste cvorumul necesar, se va face o noua convocare în termen de maximum 7 zile. În acest caz adunarea generala se considera legal întrunita, indiferent de numarul reprezentantilor delegati prezenti. 

(4) Alte reguli privind organizarea si functionarea adunarii generale se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi si prin regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 9. - (1) Hotarârile adunarii generale se adopta cu majoritatea simpla a reprezentantilor delegati cu drept de vot prezenti. 

(2) Hotarârile adoptate de adunarea generala în limitele legii si ale regulamentului intern de organizare si functionare sunt obligatorii pentru toti membrii sai. 

(3) Hotarârile adunarii generale contrare legii sau dispozitiilor din regulamentul intern de organizare si functionare pot fi atacate în justitie de oricare dintre structurile de tineret de tip asociativ cu reprezentanti delegati în adunarea generala, în termen de maximum 30 de zile de la data adoptarii lor. 

(4) Reprezentantii delegati ai structurilor de tineret în cadrul adunarii generale sunt raspunzatori, potrivit legii, pentru hotarârile care contravin actelor normative în vigoare. 

Art. 10. - (1) Adunarea generala alege prin vot secret consiliul de conducere format din: 

a) presedinte; 

b) vicepresedinte; 

c) secretar; 

d) membri, dupa caz. 

(2) În functie de necesitatile consiliului de conducere pot fi alesi si unul pâna la 10 membri. 

(3) Mandatul consiliului de conducere este de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii. 

Art. 11. - (1) Consiliul de conducere are urmatoarele atributii principale: 

a) asigura conducerea fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti între întrunirile adunarii generale; 

b) urmareste si pune în aplicare hotarârile adunarii generale; 

c) propune adunarii generale, spre aprobare, planul strategic privind programele si activitatile fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

d) asigura buna administrare si integritatea patrimoniului fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

e) organizeaza si asigura conducerea contabilitatii valorilor si a operatiunilor financiar-patrimoniale ale fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, potrivit normelor legale; 

f) prezinta adunarii generale, spre aprobare, raportul anual propriu de activitate si bilantul contabil al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

g) propune adunarii generale, spre aprobare, bugetul de venituri si cheltuieli al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

h) stabileste sumele alocate de fundatia judeteana pentru tineret sau a municipiului Bucuresti pentru sustinerea programelor proprii sau pentru sprijinirea structurilor de tineret, în realizarea programelor acestora; 

i) hotaraste asupra organigramei si statului de functiuni ale personalului salarizat al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

j) decide asupra constituirii consiliului de administratie si adopta, cu majoritatea absoluta a membrilor sai, regulamentul de functionare al acestuia; 

k) aproba grila de salarizare pentru personalul angajat al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

l) hotaraste cu privire la stabilirea de raporturi ale fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti cu organele de stat sau serviciile descentralizate ale acestora; 

m) are drept de control, conform legii si regulamentului intern de organizare si functionare, în toate compartimentele de activitate ale fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

n) exercita alte atributii care îi sunt delegate de catre adunarea generala, prevazute în lege sau în regulamentul intern de organizare si functionare. 

(2) Membrii consiliului de conducere primesc atributii specifice, stabilite de catre adunarea generala si prin regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 12. - (1) În vederea alegerii membrilor consiliului de conducere fiecare structura de tineret de tip asociativ, cu drept de reprezentare în adunarea generala, poate depune pentru fiecare functie o singura candidatura, fara a putea însa cumula mai multe functii. 

(2) Procedurile de alegere, respectiv de revocare, a membrilor consiliului de conducere sunt prevazute în regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

(3) Membrii consiliului de conducere participa fara drept de vot la adunarea generala. Structurile de tineret ai caror reprezentanti delegati au fost alesi în consiliul de conducere desemneaza în locul acestora alti reprezentanti delegati cu drept de vot în adunarea generala. 

(4) Membrii consiliului de conducere sunt raspunzatori, potrivit legii, pentru adoptarea hotarârilor ce contravin actelor normative în vigoare. 

(5) În cazul încalcarii regulamentului intern de organizare si functionare sau al aducerii de prejudicii morale ori materiale fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, membrii consiliului de conducere pot fi revocati individual sau în bloc, dupa caz, de catre adunarea generala. 

(6) Procedurile de convocare si atributiile specifice ale membrilor, precum si alte reguli privind organizarea si functionarea consiliului de conducere se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi si prin regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 13. - (1) Presedintele fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti are urmatoarele atributii principale: 

a) reprezinta fundatia în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din tara si din strainatate; 

b) informeaza adunarea generala referitor la activitatea consiliului de conducere; 

c) conduce lucrarile adunarii generale si ale consiliului de conducere; 

d) semneaza hotarârile adunarii generale si ale consiliului de conducere; 

e) îndeplineste orice alte atributii care reies din lege sau din regulamentul intern de organizare si functionare. 

(2) În cazul imposibilitatii exercitarii atributiilor de catre presedintele fundatiei, consiliul de conducere deleaga atributiile acestuia vicepresedintelui sau, în situatii exceptionale, unui alt membru al consiliului de conducere. 

Art. 14. - (1) Organele de conducere ale fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti nu au dreptul ca prin deciziile si hotarârile lor sa se implice în activitatea interna a structurilor de tineret de tip asociativ, reprezentate în cadrul adunarii generale, cu exceptia cazului în care se aduce atingere, direct sau indirect, îndeplinirii scopului fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti. 

(2) Structura de tineret de tip asociativ reprezentata în cadrul adunarii generale poate fi exclusa, cu posibilitatea reprimirii dupa cel putin 2 ani de la data excluderii, în cazul în care aduce prejudicii morale sau materiale, în mod direct ori indirect, fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti. 

(3) Delegatul structurii de tineret de tip asociativ, reprezentata în cadrul adunarii generale, poate pierde dreptul de reprezentare în cazul si în conditiile alin. (2). În aceasta situatie structura de tineret respectiva, la solicitarea fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, poate sa îsi delege un alt reprezentant. 

Art. 15. - (1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, supravegheaza si controleaza activitatile contabile si verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în conditiile legii. 

(2) Comisia de cenzori este alcatuita din 3 membri alesi de catre adunarea generala, între care, în mod obligatoriu, un expert contabil. 

(3) Reprezentantii delegati cu drept de vot în adunarea generala, precum si membrii consiliului de conducere nu pot fi si membri ai comisiei de cenzori. 

Art. 16. - Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale: 

a) verifica modul în care este administrat patrimoniul fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

b) întocmeste rapoarte si le prezinta consiliului de conducere, la solicitarea acestuia si/sau a adunarii generale, dupa caz; 

c) întocmeste si propune adunarii generale, spre aprobare, raportul anual propriu cu privire la verificarea si certificarea bilantului contabil al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

d) participa la sedintele adunarii generale fara drept de vot; 

e) îndeplineste orice alte atributii prevazute de lege, de regulamentul intern de organizare si functionare sau stabilite de catre adunarea generala. 

Art. 17. - Normele de alegere, procedurile de convocare si atributiile specifice ale membrilor, precum si alte reguli privind organizarea si functionarea comisiei de cenzori se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi si prin regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 18. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti colaboreaza între ele, cu Fundatia Nationala pentru Tineret, cu alte structuri de tineret de tip asociativ, cu directia pentru tineret si sport judeteana respectiva sau a municipiului Bucuresti, cu Ministerul Tineretului si Sportului si cu institutii specializate în domeniu. 

(2) Între Fundatia Nationala pentru Tineret si fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti nu exista raporturi de subordonare. 

SECTIUNEA a 2-a 
Patrimoniul fundatiilor judenete pentru tineret sau a municipiului Bucuresti 

Art. 19. - (1) Patrimoniul fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti este constituit din: 

a) totalitatea imobilelor - constructii si terenuri -, fonduri banesti si alte active care au apartinut fostei organizatii a Uniunii Tineretului Comunist din judetul respectiv sau din municipiul Bucuresti; 

b) imobile, precum si fonduri materiale si financiare dobândite în timpul functionarii fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti. 

(2) Patrimoniul prevazut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor si al structurilor de tineret interesate, cu exceptia celor prevazute la art. 6 alin. (2). 

(3) În cazul în care din motive obiective bunurile mentionate la alin. (1) nu pot fi folosite sau nu exista, organele administratiei locale sunt obligate sa asigure gratuit, în termen de 120 de zile de la data publicarii prezentei legi, un sediu corespunzator desfasurarii activitatii fundatiilor judetene pentru tineret din judete si din municipiul Bucuresti, în orasele de resedinta ale unitatilor administrativ-terioriale. 

Art. 20. - (1) Bunurile care au apartinut la data de 22 decembrie 1989 fostei organizatii a Uniunii Tineretului Comunist din judete si din municipiul Bucuresti, preluate de fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti, vizate de prezenta lege, ramân în proprietatea acestora, iar în cazul în care ulterior au capatat o alta destinatie, se reintegreaza, neconditionat si fara plata, în patrimoniul fundatiilor judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti, ce se constituie ca succesoare de drept. 

(2) În acelasi timp se reintegreaza neconditionat si fara plata si bunurile precizate la alin. (1), care nu au fost preluate conform prevederilor Decretului-lege nr.150/1990 si care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice. 

(3) Reintegrarea bunurilor prevazute la alin. (1) si (2) se face pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi. 

(4) Consiliile locale sunt responsabile pentru preluarea de catre fundatiile judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti a acestor bunuri, în bune conditii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

(5) Fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti vor actiona în justitie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor. 

(6) Detinatorii bunurilor prevazute la alin. (1) si (2), ce urmeaza sa fie reintegrate în patrimoniul fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, sunt obligati sa puna la dispozitie împuternicitilor fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti toate documentele referitoare la aceste bunuri. 

(7) Înscrierea dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile primite în administrare sau dobândite de catre fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti se face în cartile funciare sau în cartile de publicitate funciara, cu scutirea de plata a taxelor prevazute de lege. 

(8) Actiunile în justitie formulate de fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti pentru aplicarea prevederilor alin. (1) si (2) sunt scutite de taxa de timbru. 

(9) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti pot greva sau înstraina bunurile mobile ori imobile finantate total sau partial din fonduri publice, prin programe derulate dupa anul 1989, cu acordul ordonatorului de credite al programului respectiv. Vânzarea se va face prin licitatie publica, conform legislatiei în vigoare. 

(10) Fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti nu pot înstraina patrimoniul imobiliar - constructii si terenuri - care a apartinut fostei organizatii judetene a Uniunii Tineretului Comunist. Aceasta prevedere nu vizeaza si patrimoniul imobiliar dobândit de fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti si care nu face obiectul prezentei legi. 

SECTIUNEA a 3-a 
Finantarea fundatiilor judetene pentru tineret 
sau a municipiului Bucuresti 

Art. 21. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Buucresti, în conditiile prezentei legi, pot beneficia de sume de la bugetul de stat si de la bugetele locale numai pentru finantarea de programe de utilitate publica pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti si organele administratiei publice centrale ori locale, dupa caz. 

(2) Contractul va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul si volumul activitatilor specifice, parametrii de realizat, suma stabilita pentru finantarea programelor, defalcata pe obiective, activitati si naturi de cheltuieli, obligatiile si responsabilitatile partilor. Prevederile contractului au putere deplina pentru cele doua parti, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar si administrativ. 

Art. 22. - Sursele de finantare ale fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti provin din: 

a) donatii, legate si sponsorizari; 

b) sume destinate finantarii programelor proprii sau, dupa caz, a programelor realizate în colaborare cu directiile pentru tineret si sport judetene, respectiv cu alte organe ale administratiei publice centrale sau locale si alti ordonatori de credite; 

c) sume ramase din exercitiul financiar precedent; 

d) venituri obtinute din activitati economice realizate în legatura cu scopul si obiectul de activitate ale acestora; 

e) alte venituri realizate în conditiile legii. 

Art. 23. - (1) Veniturile, indiferent de sursa, si cheltuielile de orice natura ale fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti sunt cuprinse într-un buget anual propriu. 

(2) Administrarea bugetului anual de venituri si cheltuieli se face astfel: 

a) potrivit competentelor stabilite în regulamentul intern de organizare si functionare a fundatiei judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti, pentru veniturile proprii, cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare; 

b) potrivit conditiilor stabilite prin contractele încheiate între parti, pentru sumele acordate de organele administratiei publice centrale si locale pentru finantarea programelor fundatiei judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti. 

(3) Bugetul anual, la partea de venituri, cuprinde, dupa caz: 

a) venituri proprii, precum si sume destinate finantarii unor programe de utilitate publica pentru tineret; 

b) sume acordate de organele administratiei publice centrale si locale pentru finantarea pe baza de programe a fundatiei judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti. 

(4) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti pot încheia contracte de împrumut si pot elibera titluri de credit, cu conditia ca aceste acte juridice sa fie încheiate pentru realizarea obiectului de activitate. 

Art. 24. - Veniturile fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti nu sunt impozabile si includ: 

a) donatiile si sumele sau bunurile primite prin sponsorizare; 

b) dobânzile si dividendele obtinute din plasarea disponibilitatilor realizate din asemenea venituri, în conditiile legii; 

c) veniturile realizate din spectacole; 

d) resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale; 

e) veniturile obtinute din administrarea sau, dupa caz, din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora; 

f) dividendele societatilor comerciale înfiintate de fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, în care acestea sunt asociati, în conditiile art. 26 alin. (1), daca sunt folosite pentru îndeplinirea scopului fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti; 

g) alte venituri realizate în conditiile legii. 

Art. 25. - Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizeaza cel putin 80% din veniturile obtinute din orice sursa, în scopul realizarii obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investitii si dotari, precum si pentru cheltuieli de functionare. 

Art. 26. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti nu se pot transforma în societati comerciale. Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti pot înfiinta societati comerciale, fara implicarea patrimoniului initial mentionat la art. 19 alin. (1) lit. a). Dividendele obtinute din activitatile acestor societati comerciale se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului fundatiei. 

(2) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti pot desfasura orice activitati economice daca acestea au caracter accesoriu si sunt în legatura cu scopul fundatiei. 

(3) Fondurile rezultate din desfasurarea unor activitati economice, civile sau comerciale vor fi folosite exclusiv pentru realizarea scopurilor fundatiei judetene pentru tineret respective sau a municipiului Bucuresti. 

Art. 27. - Structura organizatorica si numarul personalului angajat al fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti vor fi astfel dimensionate încât salarizarea sa se faca numai din veniturile fundatiei. 

Art. 28. - (1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu fundatia judeteana pentru tineret respectiva sau a municipiului Bucuresti. 

(2) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti se supun verificarilor financiare potrivit legii si regulamentelor interne de organizare si functionare. 

Art. 29. - (1) Ministerul Tineretului si Sportului, precum si directiile pentru tineret si sport judetene exercita, potrivit legii, supravegherea si controlul Fundatiei Nationale pentru Tineret si ale fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti. 

(2) Actele si faptele de încalcare a legii, a ordinii publice si a bunelor moravuri sunt sesizate de autoritatile prevazute la alin. (1) instantelor judecatoresti sau organelor de urmarire penala, dupa caz, dobândind calitatea de reclamant, respectiv de parte civila. 

(3) Organele administratiei publice locale colaboreaza cu fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti în vederea derularii unor programe comune pentru tineret. 

SECTIUNEA a 4-a 
Durata de functionare si dizolvarea fundatiilor judetene 
pentru tineret sau a municipiului Bucuresti 

Art. 30. - Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti sunt constituite pe durata nedeterminata. 

Art. 31. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti se pot dizolva prin hotarâre judecatoreasca, daca: 

a) adunarea generala se afla în imposibilitatea de a se întruni si aceasta situatie dureaza mai mult de 6 luni de la data la care, potrivit legii, adunarea generala trebuia întrunita; 

b) activitatea fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti a devenit ilicita sau contrara ordinii publice ori bunelor moravuri; 

c) realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri; 

d) fundatia judeteana pentru tineret sau a municipiului Bucuresti urmareste un alt scop decât cel pentru care s-a constituit. 

(2) Actiunea în justitie se poate introduce de catre autoritatile prevazute la art. 29 alin. (1), de Ministerul Public, precum si de orice persoana interesata. 

Art. 32. - (1) Pentru orice actiune în justitie, indiferent de subiectul prevazut de prezenta lege, în vederea solutionarii cererilor de constituire, precum si a oricaror litigii ce decurg din aplicarea prezentei legi, competenta apartine tribunalului judetean sau al municipiului Bucuresti în a carui raza teritoriala se afla fundatia respectiva. 

(2) Pentru litigiile Fundatiei Nationale pentru Tineret competenta apartine Tribunalului Bucuresti. 

(3) Hotarârile pronuntate în prima instanta pot fi atacate numai cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicare, de catre parti ori de autoritatile publice prevazute la art. 29 alin. (1) sau, dupa caz, de catre structurile asociative de tineret, cu personalitate juridica, care justifica un interes public legitim, la Curtea de apel. 

Art. 33. - Dupa dizolvarea unei fundatii judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti bunurile acesteia intra în conservare la Ministerul Tineretului si Sportului pâna la înfiintarea unei alte fundatii judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, în conditiile prezentei legi. 

CAPITOLUL III 
Fundatia Nationala pentru Tineret 

SECTIUNEA 1 
Organizarea si functionarea Fundatiei Nationale pentru Tineret 

Art. 34. - Organele de conducere si control ale Fundatiei Nationale pentru Tineret sunt: 

a) adunarea generala; 

b) consiliul de conducere; 

c) comisia de cenzori. 

Art. 35. - Adunarea generala este forul suprem de conducere al Fundatiei Nationale pentru Tineret din care fac parte, în baza liberului consimtamânt, reprezentanti delegati din partea fiecarei structuri de tineret de tip asociativ, de nivel national, cu personalitate juridica, cu exceptia celor prevazute la art. 6 alin. (2), care îsi exprima adeziunea la scopurile Fundatiei Nationale pentru Tineret si îndeplinesc criteriile de admitere prevazute în regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

Art. 36. - (1) Structurile de tineret de tip asociativ prevazute la art. 35 au dreptul de a desemna un numar de reprezentanti delegati cu drept de vot în adunarea generala, în functie de criteriile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

(2) O structura de tineret de tip asociativ, federativ sau confederativ, legal constituita, nu poate fi reprezentata în adunarea generala în cazul în care cel putin una dintre structurile sale componente este deja reprezentata cu delegat în adunarea generala. 

(3) La adunarea generala poate participa fara drept de vot un reprezentant delegat din partea Ministerului Tineretului si Sportului. 

Art. 37. - Adunarea generala a Fundatiei Nationale pentru Tineret are urmatoarele atributii principale: 

a) alege si revoca membrii consiliului de conducere pe functii; 

b) alege si revoca membrii comisiei de cenzori pe functii; 

c) aproba si modifica regulamentul intern de organizare si functionare, în limitele legii; 

d) aproba planul strategic privind programele si activitatile Fundatiei Nationale pentru Tineret; 

e) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Fundatiei Nationale pentru Tineret; 

f) aproba raportul anual de activitate al consiliului de conducere si bilantul contabil al Fundatiei Nationale pentru Tineret; 

g) aproba raportul anual al comisiei de cenzori cu privire la verificarea si certificarea bilantului contabil al Fundatiei Nationale pentru Tineret; 

h) aproba investitiile propuse de consiliul de conducere; 

i) stabileste, dupa caz, indemnizatii pentru membrii consiliului de conducere si ai comisiei de cenzori; 

j) exercita orice alte atributii prevazute de lege sau de regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 38. - (1) Adunarea generala se întruneste o data pe an sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea consiliului de conducere ori la cererea a cel putin unei treimi din numarul membrilor adunarii generale. 

(2) Sub sanctiunea nulitatii absolute, convocarile adunarii generale se vor face cu cel putin 30 de zile înaintea desfasurarii acesteia si vor fi însotite de doua anunturi în presa centrala. 

(3) Adunarea generala se considera legal întrunita, la prima convocare, numai în prezenta a cel putin doua treimi din totalul membrilor sai. În situatia în care nu se întruneste cvorumul necesar, se va face o noua convocare, în termen de maximum 15 zile. În acest caz adunarea generala se considera legal întrunita, indiferent de numarul reprezentantilor delegati prezenti. 

(4) Alte reguli privind organizarea si functionarea adunarii generale se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentei legi si prin regulamentul intern de organizare si functionare. 

Art. 39. - (1) Hotarârile adunarii generale se adopta cu majoritatea simpla a reprezentantilor delegati cu drept de vot prezenti. 

(2) Dispozitiile art. 9 alin. (2), (3) si (4) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 40. - (1) Adunarea generala alege, prin vot secret, consiliul de conducere, alcatuit din: 

a) presedinte; 

b) vicepresedinte; 

c) secretar; 

d) 2-10 membri. 

(2) Mandatul consiliului de conducere este de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii. 

(3) Atributiile consiliului de conducere sunt cele prevazute la art. 11. 

Art. 41. - (1) În vederea alegerii membrilor consiliului de conducere fiecare structura de tineret cu drept de reprezentare în adunarea generala poate depune pentru fiecare functie o singura candidatura, fara a putea cumula mai multe functii. 

(2) Dispozitiile art. 12 alin. (2)-(6) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 42. - (1) Presedintele Fundatiei Nationale pentru Tineret este ales de adunarea generala, cu respectarea dispozitiilor regulamentului de aplicare a prezentei legi. 

(2) Atributiile presedintelui sunt cele prevazute la art. 13. 

(3) În cazul imposibilitatii exercitarii atributiilor de catre presedinte, consiliul de conducere deleaga atributiile acestuia vicepresedintelui sau, în cazuri exceptionale, unui alt membru al consiliului de conducere. 

Art. 43. - (1) Organele de conducere ale Fundatiei Nationale pentru Tineret nu au dreptul ca prin deciziile si hotarârile lor sa se implice în activitatea interna a structurilor de tineret de tip asociativ reprezentate în cadrul adunarii generale. 

(2) Structura de tineret de tip asociativ reprezentata în cadrul adunarii generale poate fi exclusa, cu posibilitatea reprimirii dupa cel putin 2 ani de la data excluderii, în cazul în care aduce prejudicii morale ori materiale, în mod direct sau indirect, Fundatiei Nationale pentru Tineret. 

(3) Delegatul structurii de tineret de tip asociativ reprezentate în cadrul adunarii generale poate pierde dreptul de reprezentare în cazul si în conditiile alin. (2). În aceasta situatie structura de tineret respectiva, la solicitarea Fundatiei Nationale pentru Tineret, poate sa îsi delege un alt reprezentant. 

Art. 44. - (1) Comisia de cenzori exercita controlul financiar intern al Fundatiei Nationale pentru Tineret, supravegheaza si controleaza activitatile contabile si verifica modul de administrare a întregului patrimoniu, în conditiile legii. 

(2) Dispozitiile art. 15 alin. (2) si (3) se aplica în mod corespunzator. 

(3) Atributiile comisiei de cenzori sunt cele prevazute la art. 16. 

(4) Dispozitiile art. 17 se aplica în mod corespunzator. 

SECTIUNEA a 2-a 
Patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret 

Art. 45. - (1) Patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret cuprinde, la data constituirii, totalitatea imobilelor constructii si terenuri -, fonduri banesti si alte active care au apartinut structurilor centrale ale fostei Uniuni a Tineretului Comunist, cu exceptia fostului Birou de Turism pentru Tineret (B.T.T.). Patrimoniul este întregit cu imobile si fonduri materiale si financiare dobândite în timpul functionarii acesteia. 

(2) Bunurile care au apartinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist la nivel central se integreaza în patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret, ce se constituie ca succesor în drepturi, conform prezentei legi. Secretariatul General al Guvernului este responsabil pentru preluarea de catre Fundatia Nationala pentru Tineret a acestor bunuri, în bune conditii, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentei legi. 

(3) Patrimoniul prevazut la alin. (1) este administrat în folosul tinerilor si al structurilor de tineret de nivel national interesate, cu exceptia organizatiilor de tineret ce apartin partidelor si formatiunilor politice. 

(4) În cazul în care, din motive obiective, bunurile mentionate la alin. (1) nu pot fi folosite, Secretariatul General al Guvernului este obligat sa asigure gratuit, în termen de 120 de zile de la data publicarii prezentei legi, un sediu corespunzator desfasurarii activitatii Fundatiei Nationale pentru Tineret. 

(5) Bunurile precizate la alin. (1) care au trecut în patrimoniul altor persoane juridice sau fizice, indiferent de natura acestora, se integreaza neconditionat si fara plata în patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret, pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi. 

(6) Fundatia Nationala pentru Tineret va actiona în justitie persoanele juridice sau fizice care refuza efectuarea procedurii de predare-preluare a bunurilor. 

(7) Detinatorii bunurilor prevazute la alin. (1), ce urmeaza sa fie integrate în patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret, sunt obligati sa puna la dispozitie împuternicitilor acesteia toate documentele referitoare la aceste bunuri. 

(8) Dispozitiile art. 20 alin. (7)-(10) se aplica în mod corespunzator si Fundatiei Nationale pentru Tineret. 

SECTIUNEA a 3-a 
Finantarea Fundatiei Nationale pentru Tineret 

Art. 46. - (1) Fundatia Nationala pentru Tineret, în conditiile prezentei legi, poate beneficia de sume de la bugetul de stat si de la bugetele locale numai pentru finantarea de programe de utilitate publica pentru tineret. Aceste sume se asigura pe baza de contracte încheiate între Fundatia Nationala pentru Tineret si organele administratiei publice centrale sau locale, dupa caz. 

(2) Dispozitiile art. 21 alin. (2) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 47. - Sursele de finantare ale Fundatiei Nationale pentru Tineret provin din: 

a) donatii, legate si sponsorizari; 

b) sume destinate finantarii programelor proprii sau, dupa caz, a programelor realizate în colaborare cu Ministerul Tineretului si Sportului, cu alte organe ale administratiei publice centrale sau locale si cu alti ordonatori de credite, dupa caz; 

c) sume ramase din exercitiul financiar precedent; 

d) venituri obtinute din activitati economice realizate în legatura cu scopul si obiectul de activitate ale acesteia; 

e) alte venituri realizate în conditiile legii. 

Art. 48. - (1) Veniturile, indiferent de sursa, si cheltuielile de orice natura ale Fundatiei Nationale pentru Tineret sunt cuprinse într-un buget anual propriu. 

(2) Administrarea bugetului anual de venituri si cheltuieli se face conform dispozitiilor prevazute la art. 23 alin. (2). 

(3) Dispozitiile art. 23 alin. (3) si (4) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 49. - Veniturile Fundatiei Nationale pentru Tineret nu sunt impozabile si includ: 

a) donatiile si sumele sau bunurile primite prin sponsorizare; 

b) dobânzile si dividendele obtinute din plasarea disponibilitatilor realizate din asemenea venituri, în conditiile legii; 

c) veniturile realizate din spectacole; 

d) resursele obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale; 

e) veniturile obtinute din administrarea sau valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acesteia; 

f) dividendele societatilor comerciale înfiintate de Fundatia Nationala pentru Tineret în care aceasta este asociat, în conditiile art. 51, daca sunt folosite pentru îndeplinirea scopului Fundatiei Nationale pentru Tineret; 

g) alte venituri realizate în conditiile legii. 

Art. 50. - Fundatia Nationala pentru Tineret este scutita de impozitul pe profit atunci când utilizeaza cel putin 80% din veniturile obtinute din orice sursa, în scopul realizarii obiectivelor pentru care a fost autorizata, inclusiv pentru cheltuieli de investitii si dotari, precum si pentru cheltuieli de functionare. 

Art. 51. - Fundatia Nationala pentru Tineret nu se poate transforma în societate comerciala. Fundatia Nationala pentru Tineret poate înfiinta societati comerciale fara implicarea patrimoniului initial mentionat la art. 45 alin. (2). Dispozitiile prevazute la art. 26 alin. (1)-(3) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 52. - Structura organizatorica si numarul personalului angajat al Fundatiei Nationale pentru Tineret vor fi astfel dimensionate încât salarizarea sa se faca numai din veniturile fundatiei. 

Art. 53. - (1) Ordonatorii de credite de la bugetul de stat sau bugetele locale verifica modul în care sunt folosite fondurile alocate pentru programele derulate de/cu Fundatia Nationala pentru Tineret. 

(2) Fundatia Nationala pentru Tineret se supune verificarilor financiare potrivit legii si regulamentului intern de organizare si functionare.

Art. 54. - Dispozitiile art. 18 se aplica în mod corespunzator. 

SECTIUNEA a 4-a 
Durata de functionare si dizolvarea Fundatiei Nationale pentru Tineret 

Art. 55. - Fundatia Nationala pentru Tineret se constituie pe durata nedeterminata. 

Art. 56. - (1) Fundatia Nationala pentru Tineret se poate dizolva prin hotarâre judecatoreasca, daca: 

a) adunarea generala se afla în imposibilitatea de a se întruni si aceasta situatie dureaza mai mult de 6 luni de la data la care, potrivit legii, adunarea generala trebuia întrunita; 

b) activitatea Fundatiei Nationale pentru Tineret a devenit ilicita sau contrara ordinii publice ori bunelor moravuri; 

c) realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri; 

d) Fundatia Nationala pentru Tineret urmareste un alt scop decât cel pentru care s-a constituit. 

(2) Dispozitiile art. 31 alin. (2) se aplica în mod corespunzator. 

Art. 57. - Dupa dizvolvarea Fundatiei Nationale pentru Tineret bunurile acesteia intra în conservare la Ministerul Tineretului si Sportului pâna la reînfiintarea unei alte Fundatii Nationale pentru Tineret, în conditiile prezentei legi. 

CAPITOLUL IV 
Dispozitii tranzitorii si finale 

Art. 58. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret sau a muncipiului Bucuresti, constituite pâna la data intrarii în vigoare a prezentei legi, în conditiile Decretului-lege nr.150/1990 , îsi pastreaza personalitatea juridica legal dobândita. 

(2) În termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a acestei legi fundatiile judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti se vor organiza sau reorganiza, dupa caz, potrivit prevederilor prezentei legi. 

(3) Termenul prevazut la alin. (2) se aplica în mod corespunzator si pentru Fundatia Nationala pentru Tineret. 

(4) Ministerul Tineretului si Sportului tine evidenta fundatiilor judetene pentru tineret sau a muncipiului Bucuresti, care au obligatia de a comunica de îndata orice modificari survenite în organizarea, functionarea si activitatea lor. În aplicarea prevederilor prezentei legi Ministerul Tineretului si Sportului poate adopta un regulament. 

Art. 59. - (1) Bunurile care au apartinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist vor fi inventariate, stabilite si predate Fundatiei Nationale pentru Tineret, fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, prin hotarâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi. 

(2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) imobilele care au dobândit o utilitate publica dupa data de 22 decembrie 1989 si care vor fi stabilite prin hotarâre a Guvernului. 

(3) Bazele pentru activitatea sportiva si de agrement care au apartinut la data de 22 decembrie 1989 fostei Uniuni a Tineretului Comunist si care la data intrarii în vigoare a prezentei legi nu sunt în posesia fundatiilor de tineret se reintegreaza în proprietatea publica a statului, urmând sa fie administrate de catre Ministerul Tineretului si Sportului. 

(4) Reintegrarea se face pe baza de protocol încheiat de catre Ministerul Tineretului si Sportului si actualii detinatori, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi. 

Art. 60. - În termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei legi Ministerul Tineretului si Sportului va elabora regulamentul de punere în aplicare a dispozitiilor prezentei legi. 

Art. 61. - Dispozitiile Decretului nr.31/1954 privitor la persoanele fizice si persoanele juridice se aplica în mod corespunzator si fundatiilor judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti, precum si Fundatiei Nationale pentru Tineret, cu exceptia acelor prevederi care sunt contrare reglementarilor stabilite prin prezenta lege. 

Art. 62. - Prezenta lege intra în vigoare la 120 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pe aceeasi data se abroga orice alta dispozitie contrara. 

Aceasta lege a fost adoptata de Senat în sedinta din 25 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României . 

p. PRESEDINTELE SENATULUI, 
DORU IOAN TARACILA 

Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor în sedinta din 26 februarie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României .

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR 
VALER DORNEANU



LEGEA nr. 204 din 20 aprilie 2001 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea


Legea nr 204 din 2001 privind sponsorizarea         

Emitent: PARLAMENTUL 
Publicata în: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 5 iulie 2001 

Parlamentul României adopta prezenta lege. 
 

ARTICOL UNIC 
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 36 din 30 ianuarie 1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, emisa în temeiul art. 1 lit. h) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 30 ianuarie 1998, cu urmatoarele modificari: 

1. La articolul I punctul 1, articolul 1 va avea urmatorul cuprins: 
'Art. 1. - (1) Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. 
(2) Contractul de sponsorizare se încheie în forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor. 
(3) Mecenatul este un act de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica, numita mecena, transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati în domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific - cercetare fundamentala si aplicata. 
(4) Actul de mecenat se încheie în forma autentica în care se vor specifica obiectul, durata si valoarea acestuia. 
(5) În cazul sponsorizarii sau mecenatului constând în bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reala din momentul predarii catre beneficiar.' 

2. La articolul I punctul 3, articolul 4 alineatul (1) litera a) va avea urmatorul cuprins: 
'a) orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara în România sau urmeaza sa desfasoare o activitate în domeniile: cultural, artistic, educativ, de învatamânt, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de întretinere, restaurare, conservare si punere în valoare a monumentelor istorice;' 

3. La articolul I punctul 3, articolul 4 alineatul (1) litera d) va avea urmatorul cuprins: 
'd) orice persoana fizica cu domiciliul în România a carei activitate în unul dintre domeniile prevazute la lit. a) este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza în domeniul pentru care se solicita sponsorizarea.' 

4. La articolul I punctul 3, articolul 4 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins: 
'(2) Poate fi beneficiar al mecenatului orice persoana fizica cu domiciliul în România, fara obligativitatea de a fi recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica, care necesita un sprijin în domeniile prevazute la art. 1 alin. (3).' 

5. La articolul I punctul 7, articolul 8 alineatul (1) litera a) va avea urmatorul cuprins: 
'a) 10% din baza impozabila pentru sponsorizari în domeniile: cultura, arta, învatamânt, sanatate, asistenta si servicii sociale, religios, actiuni umanitare, protectia mediului;' 

6. La articolul I punctul 7, articolul 8 alineatul (1) litera c) va avea urmatorul cuprins: 
'c) 5% din baza impozabila pentru sponsorizari în domeniile: social si comunitar, reprezentarea intereselor asociatiilor profesionale, fotbal.'

7. Articolul IV va avea urmatorul cuprins: 
'Art. IV. - Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 129 din 25 mai 1994, cu modificarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata, dându-se textelor o noua numerotare.' 


Aceasta lege a fost adoptata de Senat în sedinta din 26 martie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României. 

PRESEDINTELE SENATULUI

 NICOLAE VACAROIU 


ceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor în sedinta din 27 martie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României
  

Legea tinerilor nr 350 din 20 iulie 2006         
LEGEA nr.350 din 20 iulie 2006 tinerilor Textul actului publicat în M.Of. nr. 648/27 iul. 2006
 Parlamentul României adopta prezenta lege. 

CAPITOLUL I 
Dispozitii generale 

Art. 1. - Prezenta lege reglementeaza cadrul juridic necesar asigurarii de conditii adecvate integrarii socioprofesionale a tinerilor, conform necesitatilor si aspiratiilor acestora. 

Art. 2. - (1) Statul asigura, cu respectarea principiului transparentei, un regim special de protectie si de asistenta tinerilor pentru realizarea drepturilor acestora. 

(2) În sensul prezentei legi, termenul si expresia de mai jos au urmatoarele semnificatii: 

a) tineri - cetatenii cu vârsta cuprinsa între 14 si 35 de ani; 

b) activitate de tineret - orice forma de actiune organizata în scopul îmbunatatirii conditiilor necesare integrarii socioprofesionale a tinerilor, conform necesitatilor si aspiratiilor acestora. 

Art. 3. - Autoritatile administratiei publice centrale si locale, unitatile, institutiile si serviciile publice subordonate acestora au obligatia sa sprijine activitatea de tineret si sa asigure cadrul adecvat de desfasurare a acesteia la nivel national si local, în conditiile legii. 

Art. 4. - Politicile în domeniul tineretului au la baza urmatoarele principii generale: 

a) elaborarea si promovarea unor strategii globale si integrate si fundamentarea acestora în baza rezultatelor cercetarilor sociale actuale; 

b) asigurarea participarii tinerilor la deciziile care îi vizeaza, inclusiv la elaborarea, promovarea si realizarea politicilor în domeniul tineretului, în special prin intermediul structurilor neguvernamentale de tineret si pentru tineret; 

c) sporirea gradului de participare a tinerilor la viata publica si încurajarea acestora în vederea asumarii responsabilitatilor individuale sau de grup; 

d) sprijinirea si îndrumarea tinerilor în vederea participarii active a acestora la viata economica, educationala si culturala a tarii; 

e) stimularea cooperarii autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale cu structurile neguvernamentale de tineret si pentru tineret, prin înfiintarea de consilii consultative constituite din organizatiile neguvernamentale de si pentru tineret de pe lânga fiecare autoritate sau institutie publica centrala ori locala care gestioneaza fonduri destinate tineretului; 

f) garantarea dreptului la educatie, instruire si specializare profesionala; 

g) stimularea accesului tinerilor la informatie si tehnologii informationale; 

h) stimularea mobilitatii în rândul tinerilor; 

i) stimularea voluntariatului în rândul tinerilor; 

j) promovarea dialogului intercultural si combaterea rasismului, xenofobiei si intolerantei în rândul tinerilor. 

CAPITOLUL II 
Structurile administratiei publice centrale si locale cu responsabilitati în domeniul activitatii de tineret 

SECTIUNEA 1 
Autoritatea Nationala pentru Tineret 

Art. 5. - (1) Autoritatea Nationala pentru Tineret este organul de specialitate al administratiei publice centrale care elaboreaza politicile guvernamentale în domeniul tineretului si coordoneaza aplicarea acestora. 

(2) Modul de organizare si functionare, precum si atributiile specifice ale Autoritatii Nationale pentru Tineret se stabilesc prin hotarâre a Guvernului. 

SECTIUNEA a 2-a 
Consiliul interministerial pentru educatie, cultura, cercetare, tineret, sport si minoritati 

Art. 6. - (1) Consiliul interministerial pentru educatie, cultura, cercetare, tineret, sport si minoritati se constituie prin hotarâre a Guvernului. 

(2) Modul de organizare si functionare, precum si atributiile specifice ale Consiliului interministerial pentru educatie, cultura, cercetare, tineret, sport si minoritati se stabilesc prin hotarâre a Guvernului. 

SECTIUNEA a 3-a 
Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti 

Art. 7. - (1) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt servicii publice deconcentrate ale Autoritatii Nationale pentru Tineret, cu personalitate juridica, înfiintate în conditiile legii. 

(2) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, colaboreaza cu autoritatile administratiei publice locale si cu serviciile publice deconcentrate ale administratiei publice centrale pentru organizarea si promovarea activitatilor de tineret. 

(3) Modul de organizare si functionare, precum si atributiile specifice ale directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret. 

SECTIUNEA a 4-a 
Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor 

Art. 8. - (1) Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor este institutie publica cu personalitate juridica, aflata în subordinea Autoritatii Nationale pentru Tineret, si are ca scop principal promovarea si sustinerea activitatilor de tineret ale structurilor neguvernamentale de tineret si pentru tineret. 

(2) Modul de organizare si functionare, precum si atributiile specifice ale Agentiei Nationale pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor se stabilesc prin hotarâre a Guvernului. 

SECTIUNEA a 5-a 
Centre de informare si consiliere pentru tineri 

Art. 9. - (1) Autoritatea Nationala pentru Tineret poate constitui centre nationale de informare si consiliere pentru tineri ca unitati cu personalitate juridica, care functioneaza în subordinea sa, sau centre locale de informare si consiliere pentru tineri, fara personalitate juridica, ce functioneaza în subordinea directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau în parteneriat cu structuri neguvernamentale de tineret si pentru tineret ori cu organe ale autoritatilor publice locale, în conditiile legii. 

(2) Alte prevederi privind centrele de informare si consiliere pentru tineri se stabilesc prin lege. 

SECTIUNEA a 6-a 
Administratia publica locala 

Art. 10. - (1) Autoritatile administratiei publice locale si judetene asigura cadrul institutional si conditiile necesare pentru participarea tinerilor la luarea deciziilor din domeniul tineretului. 

(2) În toate problemele ce vizeaza tineretul, consiliile locale ale comunelor si oraselor au obligatia de a organiza proceduri de consultare cu organizatiile neguvernamentale de tineret si pentru tineret, constituite la nivelul respectivei unitati administrativ-teritoriale. 

(3) În toate problemele ce vizeaza tineretul, consiliile locale ale municipiilor resedinta de judet si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si consiliile judetene au obligatia de a organiza proceduri de consultare cu fundatiile judetene pentru tineret, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si cu organizatiile neguvernamentale de tineret si pentru tineret, constituite la nivelul respectivei unitati administrativteritoriale. 

CAPITOLUL III 
Structuri neguvernamentale de tineret si pentru tineret 

SECTIUNEA 1 
Organizatii neguvernamentale de tineret si pentru tineret 

Art. 11. - (1) În sensul prezentei legi, organizatiile neguvernamentale de tineret sunt persoanele juridice de drept privat si fara scop patrimonial, care functioneaza în conditiile Ordonantei Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005 , si care îndeplinesc, cumulativ, urmatoarele criterii: 

a) scopul prevazut în statut vizeaza direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor; 

b) cel putin doua treimi din numarul total al membrilor sunt tineri. 

(2) Sunt asimilate organizatiilor neguvernamentale de tineret federatiile care functioneaza în conditiile Ordonantei Guvernului nr.26/2000 , aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005 , si care îndeplinesc, cumulativ, urmatoarele criterii: 

a) scopul prevazut în statut vizeaza direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor; 

b) cel putin doua treimi din numarul total al persoanelor fizice din cadrul structurilor constitutive membre sunt tineri. 

Art. 12. - În sensul prezentei legi, organizatiile neguvernamentale pentru tineret sunt persoanele juridice de drept privat si fara scop patrimonial, care functioneaza în conditiile Ordonantei Guvernului nr.26/2000 , aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005 , si care îndeplinesc numai conditia prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. a), respectiv la art. 11 alin. (2) lit. a). 

SECTIUNEA a 2-a 
Fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si Fundatia Nationala pentru Tineret 

Art. 13. - (1) Fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti, constituite în baza prevederilor Decretului-lege nr.150/1990 privind înfiintarea fundatiilor pentru tineret, sunt persoane juridice de drept privat si de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, nepolitice si fara scop lucrativ, unice la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti, ale caror adunari generale sunt constituite din reprezentantii organizatiilor neguvernamentale de tineret care îsi au sediul în unitatea administrativteritoriala respectiva si care îsi exprima adeziunea la scopul acestora. 

(2) Modul de organizare si functionare, precum si alte prevederi privind fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti se stabilesc prin lege. 

Art. 14. - (1) Fundatia Nationala pentru Tineret este persoana juridica de drept privat si de utilitate publica, autonoma, neguvernamentala, nepolitica si fara scop lucrativ, a carei adunare generala este constituita din reprezentantii fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti, care îsi exprima adeziunea la scopul acesteia. 

(2) Patrimoniul Fundatiei Nationale pentru Tineret este constituit din imobile - constructii si terenuri -, fonduri banesti si alte active care au apartinut structurilor centrale ale fostei Uniuni a Tineretului Comunist, prevazute în anexa, precum si din imobile, fonduri materiale si financiare dobândite în timpul functionarii sale. 

(3) Modul de organizare si functionare, precum si alte prevederi privind Fundatia Nationala pentru Tineret se realizeaza în conformitate cu legislatia în vigoare. 

SECTIUNEA a 3-a 
Consiliul National al Tineretului 

Art. 15. - (1) Consiliul National al Tineretului este persoana juridica de drept privat si fara scop patrimonial, de utilitate publica, neguvernamentala si autonoma. 

(2) Consiliul National al Tineretului îsi desfasoara activitatea în baza prevederilor statutului propriu si a legislatiei în vigoare. 

(3) Consiliul National al Tineretului este forul national care reprezinta principalul partener neguvernamental în raport cu autoritatile si institutiile administratiei publice centrale abilitate în domeniul politicii de tineret, în conformitate cu legislatia în vigoare. 

Art. 16. - (1) La elaborarea politicilor proprii în domeniul tineretului, Guvernul, prin institutiile sale specializate, are obligatia de a consulta Consiliul National al Tineretului. 

(2) În cadrul Consiliului Economic si Social participa, cu vot consultativ, un delegat desemnat de Consiliul National al Tineretului. 

CAPITOLUL IV 
Stimularea participarii tinerilor la viata comunitatii si protectia sociala a tinerilor 

SECTIUNEA 1 
Facilitati în domeniul economic 

Art. 17. - (1) Statul stimuleaza initiativele antreprenoriale ale tinerilor, sustinând prin alocatii financiare nerambursabile accesul acestora la servicii de consultanta specifice demararii unei afaceri. 

(2) Statul acorda sprijin tinerilor pentru înfiintarea de întreprinderi mici si mijlocii si pentru realizarea de investitii, prin programe de creditare preferentiala, cu prioritate în mediul rural si în zonele geografice cu nivel economic scazut, conform legii. 

(3) Statul acorda facilitati sub forma de reduceri de taxe si impozite, pentru o perioada de cel putin un an calendaristic, pentru societati comerciale înfiintate de tinerii absolventi, indiferent de nivelul studiilor acestora. 

(4) Statul sprijina formarea tinerilor ca viitori întreprinzatori si manageri prin organizarea de cursuri de initiere gratuite în domeniul managementului si în cel al administrarii afacerilor. 

(5) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica tinerilor cu vârsta cuprinsa între 18 si 35 de ani. 

(6) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul elaboreaza si aproba, prin hotarâre, normele de aplicare a prevederilor alin. (1)-(5). 

SECTIUNEA a 2-a 
Facilitati în domeniul educational-cultural si al stimularii activitatii de cercetare 

Art. 18. - (1) Tinerii beneficiaza de acces gratuit la fondul de carte si la sursele de informare administrate de bibliotecile publice. 

(2) Tinerii proveniti din centre de plasament sau din familii cu posibilitati materiale reduse si care doresc sa urmeze cursurile uneia dintre formele de învatamânt superior din sistemul de stat beneficiaza de gratuitate privind taxele de admitere si de scolarizare, acestea fiind suportate din bugetul aprobat pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii, conform legii. 

Art. 19. - Statul stimuleaza atragerea în activitatea de cercetare stiintifica a absolventilor cu potential deosebit pentru domeniul în care îsi desfasoara activitatea si readucerea în tara a specialistilor tineri care studiaza sau au absolvit studii universitare în strainatate. 

SECTIUNEA a 3-a 
Voluntariatul tinerilor 

Art. 20. - Statul, prin institutiile sale cu responsabilitati în domeniu, încurajeaza activitatea de voluntariat în rândul tinerilor prin: 

a) sprijinirea structurilor neguvernamentale de si pentru tineret, care asigura conditii pentru participarea tinerilor la actiuni de voluntariat în domenii de interes public, conform legii; 

b) completarea cadrului legal pentru exercitarea si recunoasterea activitatilor de voluntariat pentru tineri, deopotriva pentru cetatenii români sau straini, atât pe teritoriul României, cât si pe teritoriul altor state, în conformitate cu conventiile internationale la care România este parte. 

SECTIUNEA a 4-a 
Factori de risc specifici si masuri privind protectia sociala a tinerilor 

Art. 21. - În sensul prezentei legi, prin factori de risc specifici se întelege fenomenele, procesele si comportamentele care, prin actiunea lor specifica, reduc sau elimina sansele de dezvoltare si formare a tinerilor aflati într-un potential pericol de esuare în procesul lor de integrare socioprofesionala. 

Art. 22. - Statul, prin institutiile sale cu responsabilitati în domeniu, are obligatia de a adopta si de a aplica masuri de prevenire, atenuare si înlaturare a efectelor factorilor de risc specifici de natura socioprofesionala asupra tinerilor aflati în procesul de formare si integrare în societate. 

Art. 23. - În domeniul facilitarii si stimularii insertiei profesionale a tinerilor statul are urmatoarele obligatii: 

a) asigura crearea si functionarea unui sistem de consiliere privind alegerea carierei profesionale pentru tineri; 

b) asigura conditii corespunzatoare pentru integrarea profesionala a tinerilor cu dizabilitati fizice; 

c) promoveaza politici nediscriminatorii în vederea ocuparii unui loc de munca pentru tinerele femei, cu prioritate pentru tinerele mame; 

d) faciliteaza accesul tinerilor pe piata muncii, prin stimularea persoanelor fizice sau juridice care încadreaza în munca, cu prioritate, personal tânar, potrivit reglementarilor în vigoare; 

e) asigura conditiile necesare recalificarii si reconversiei profesionale a tinerilor aflati temporar în afara pietei muncii. 

Art. 24. - În domeniul protectiei sociale statul actioneaza, cu prioritate, pe urmatoarele directii: 

a) acorda consultanta gratuita în domeniul planificarii familiale, pentru tinerele familii; 

b) acorda credite bancare tinerilor casatoriti, aflati la prima casatorie, cu termene de rambursare de pâna la 10 ani si cu dobânda redusa; 

c) dezvolta cu prioritate programe nationale în domeniul constructiei de locuinte sociale, pentru tineri si familiile de tineri cu venituri reduse; 

d) sprijina constructia sau achizitia de locuinte în proprietate pentru tineri si familiile de tineri cu vârste cuprinse între 18 si 35 de ani, acordându-le facilitati în acest sens. 

Art. 25. - Statul adopta masuri specifice care vizeaza, direct sau indirect, crearea de oportunitati pentru tinerii sau familiile tinere care au domiciliul stabil în mediul rural. 

Art. 26. - Alte masuri pe care statul are obligatia sa le adopte în vederea atenuarii impactului factorilor de risc specifici asupra tinerilor sunt urmatoarele: 

a) dezvolta programe specifice pentru prevenirea si combaterea consumului de alcool, tutun, droguri si de alte substante nocive, precum si a delincventei în rândul tinerilor; 

b) asigura tratament medical gratuit si promoveaza masuri pentru reintegrarea sociala a tinerilor dependenti de alcool, tutun, droguri sau de alte substante nocive; 

c) acorda asistenta medicala gratuita tinerilor care urmeaza o forma de învatamânt autorizata sau acreditata, conform legii; 

d) asigura tratamentul medical gratuit pentru tinerii suferinzi de boli cronice; 

e) actioneaza pentru reintegrarea socioprofesionala a tinerilor delincventi proveniti din penitenciare, centre de reeducare si institute medical-educative; 

f) asigura accesul gratuit al tinerilor la programele de educatie pentru sanatate. 

CAPITOLUL V 
Finantarea activitatii de tineret 

SECTIUNEA 1 
Finantarea activitatii publice de tineret 

Art. 27. - Pentru finantarea activitatii publice în domeniul tineretului se aloca anual prin legea bugetului de stat sumele corespunzatoare.

Art. 28. - (1) Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si consiliile locale ale municipiilor resedinta de judet constituie anual, în cadrul bugetelor proprii, Fondul destinat activitatilor de tineret. 

(2) Fondul destinat activitatilor de tineret prevazut la alin. (1) se utilizeaza pentru finantarea activitatii de tineret a structurilor neguvernamentale de utilitate publica de si pentru tineret, precum si a unor activitati de tineret de interes local, stabilite prin consultarea fundatiilor judetene pentru tineret, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a organizatiilor neguvernamentale de tineret si pentru tineret de pe raza unitatii administrativ-teritoriale respective. 

SECTIUNEA a 2-a 
Finantarea structurilor neguvernamentale de tineret si pentru tineret 

Art. 29. - (1) Veniturile fara caracter economic ale structurilor neguvernamentale de tineret si pentru tineret sunt neimpozabile si includ:

a) cotizatiile si contributiile banesti sau în natura ale membrilor sau simpatizantilor; 

b) donatiile, legatele, sumele si bunurile primite prin sponsorizari; 

c) dobânzile si dividendele obtinute din plasarea disponibilitatilor realizate din venituri neeconomice, în conditiile legii; 

d) veniturile obtinute din administrarea sau valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora; 

e) resursele obtinute de la bugetul de stat si de la bugetele locale; 

f) veniturile obtinute din reclama si publicitate, cu exceptia celor realizate prin unitati specializate în acest domeniu; 

g) veniturile pentru care se datoreaza impozite pe spectacole; 

h) alte venituri obtinute sau realizate în conditiile legii. 

(2) Structurile neguvernamentale de tineret si pentru tineret de utilitate publica sunt supuse la plata taxelor si impozitelor locale la nivelul minim prevazut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. 

(3) Structurile neguvernamentale de sau pentru tineret sunt scutite de impozitul pe profit atunci când utilizeaza cel putin 80% din veniturile obtinute din orice sursa în scopul realizarii obiectivelor pentru care au fost autorizate, inclusiv pentru cheltuieli de investitii si dotari, precum si pentru cheltuieli de functionare. 

CAPITOLUL VI 
Baza materiala de drept public destinata activitatii de tineret 

Art. 30. - (1) În sensul prezentei legi, patrimoniul destinat activitatii de tineret cuprinde totalitatea terenurilor si spatiilor, amenajarilor, instalatiilor si constructiilor, precum si alte bunuri destinate organizarii si desfasurarii activitatii de tineret, aflate în administrarea Autoritatii Nationale pentru Tineret. 

(2) Bunurile prevazute la alin. (1) apartin, dupa caz, patrimoniului public sau privat al statului. 

(3) În derularea activitatii de tineret, Autoritatea Nationala pentru Tineret poate utiliza si alte bunuri, apartinând unor persoane juridice de drept privat, numai cu acordul prealabil scris al acestora, conform unor întelegeri stabilite de comun acord pe baza de contract. 

CAPITOLUL VII 
Dispozitii tranzitorii si finale 

Art. 31. - (1) Imobilul proprietate de stat, situat în satul Izvoru Muresului, Str. Principala nr. 1, comuna Voslabeni, judetul Harghita, aflat în prezent în administrarea Agentiei Nationale pentru Sport, trece în administrarea Autoritatii Nationale pentru Tineret. 

(2) Predarea imobilului prevazut la alin. (1) se va face cu respectarea prevederilor legale, în termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi. 

Art. 32. - (1) Prezenta lege intra în vigoare la 60 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I. 

(2) Anexa face parte integranta din prezenta lege. 

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicata. 

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR 
BOGDAN OLTEANU 

PRESEDINTELE SENATULUI 
NICOLAE VACAROIU 

Bucuresti, 21 iulie 2006. 
Nr. 350. 
 

ANEXA 

Imobilele si fondurile banesti care fac obiectul prevederilor art. 14 alin. (2) din lege 

•   Imobilul care a apartinut Comitetului Central al fostei Uniuni a Tineretului Comunist, situat în Calea Victoriei nr. 120, sectorul 1, Bucuresti, inclusiv terenul aferent 

•   Sumele aferente conturilor nr. 45104420, 45106430 si 45108440, care au apartinut Comitetului Central al fostei Uniuni a Tineretului Comunist, la Banca Comerciala Româna - SMB

Totalul afișărilor de pagină

Emisiune la Radio ONG Tg Mures cu presedintele FJTMS si ATTMS Dl Traian Daniel Rus in 7.05.2009

Fundatia Judeteana T Mures

Adresa Redactiei

. Persoana de contact:

Administrator Blog Traian Daniel Rus ,reprter , EVULET ANDREEA ELENA

Telefon 0740-469434 sau 0720-074810

Strada Generan E Grigorescu nr.1 Sighisoara jud Mures.

- Aici lasa stiri,evenimente proiecte in derulare, nerespectarea legilor de autoritatile locale fata de cetatean,sprijin pentru sustinere proiectelor umanitara, campanie de colectare de fonduri, proiecte pentru tineret, spectacole din orasul si judetul tau si din tara si strainatate .

Toate aceste evenimenta trimite pe adresa redactiei pe e-mail: traian_rus74@yahoo.com sau pe fjtms@yahoo.com care va fi publicat in scurt timp pe Blog dupa ce este verificat informatile insotit de documente doveditore . Va asteptam alaturi de noi !

Cele mai noi ştiri din ACTUAL »

Evenimente spectacole,proiecte culturale, sociale derulate de ONG-urile care sau fondat si colaboreaza cu Fundstia Judeteana pentru Tineret Mures in perioada 15 Iunie -30 Decembrie 2010 in judetul Mures.

15.Iunie 2010 - Rezervarii pe perioada Festivalul “Sighişoara Medievală” 2010, între 23 şi 25 iulie in Camping si “TABARA PENTRU TINERET” FOTOGRAFII DIN CAMPING IN PERIOADA 23-25 iULIE 2010 si Festival aici.......

26 Iunie 2010 - Târgu-Mureş: Ziua Drapelului Naţional 26 Iune 2010 drapel urias .....

Iulie 2010 - Informatii referitoare la Festivalul Sighisoara Medievala perioada 23-25 Iulie 2010

8 Iunie 2010 - PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET" ORGANIZAT PENTRU SINSISTRATI DIN JUDETUL BOTORANI DIN PARTEA TINERILOR DIN JUDETUL MURES



STIRI IMPORTANTE ....


24 Mai 2010 - A CRIMINAL CONECTION: TRAIAN BĂSESCU + VICTOR BOUT + RAUL REYES

4 Iulie 2010 - (Re)născut pe 3 iulie: PCR, scos oficial de la naftali
7 iulie 2010 - VICTOR BOUT: “DACĂ SUNT TRANSFERAT ÎN SUA, ÎMPART CELULA CU PREŞEDINTELE ROMÂNIEI!”

7 iulie 2010 - MARELE JAF NAŢIONAL. AZI: MINIŞTRII BLAGA, BERCEANU, BORBELY

12 iulie 2010 - MINCIUNA INSTITUȚIONALĂ ARE, ÎNCEPÂND DE IERI, UN NUME: MUGUR ISĂRESCU!

3 August 2010 - Dezinformarea zilei: Pumnul lui Băsescu reinventat de tonomatele lui Vîntu

3 August 2010 - Republica Moldova este primul stat din lume care şi-a nimicit arsenalul de muniţii cu fragmentare

Ultima incercare de « JAF « al Patrimoniului fostului UTC in Tg Mures ce a mai ramas tinerilor ,de catre Autoritatile publice locale 2008 !

4 August 2010 - Primarul Municipiului Targu Mures Dorin Florea a depus o Plangere penala in anul 2009. Numitului Traian Daniel Rus


- Lacăt pe una din firmele din scandalul Ridzi

5 August 2010 - De ce doreşte Patriciu ruperea acordului cu FMI

- Comemorare istorica : Anexarea Bulgariei

6 August 2010 - Pierre Lellouche avertizează România că va pierde fonduri europene dacă nu va integra romii

- Resurse Tineret : Ştirile care contează

22 August 2010 - Posturile din sănătate şi justiţie, deblocate anul acesta

22 August 2010 - Emisiuni la RADIO ONG a lui Traian Daniel Rus

24 August 2010 - Avocatul care spune că a fost lovit de Băsescu: Mi-a dat o directă cu pumnul deschis

26 August 2010 - Ofiţer de poliţie, arestat pentru trafic de influenţă

28 August 2020 - Gura păcătosului... Fidel Castro: Osama bin Laden lucrează pentru Guvernul Statelor Unite

28 August 2020 - Impostura marca DAN DIACONESCU trebuie să înceteze! Partidul Poporului NU îi aparține!

3 Septembrie 2010 - Norica: Guvernul remaniat e unul second-hand; PDL duce lipsă acută de resursă umană

3 Septembrie 2010 - Ponta: Remanierea a fost o răfuială între găştile din PDL, acţiunile politice ale PSD rămân valabile

3 Septembrie 2010 - Presa internaţională: Guvernul României se află în pragul colapsului

3 Septembrie 2010 - Candidaţi cu repetiţie la CSM: patru din cei 53 de magistraţi vor încă un mandat

3 Septembrie 2010 - Spitalul Clinic Judetean Mures isi cauta manager

6 August 2010 - Ce pote face Tuberculoza - infectie cauzata de bacilul Koch

7. Septembrie 2010 - Incendiu la un depozit de băuturi alcoolice, în Mureş - VIDEO

7. Septembrie 2010 - Mircea Băsescu: E prea mult să fiu acuzat că am lovit o femeie; ea e prietenă cu Nicuşor Constantinescu

7. Septembrie 2010 - Proiect ca magia şi ghicitul să fie considerate profesii liberale, respins de senatorii jurişti


Exista sapte tipuri de orgasm - si le poti avea pe toate!

Exista sapte tipuri de orgasm - si le poti avea pe toate!
S-a speculat de-a lungul timpului ca ar exista n tipuri de orgasm, ca unul e mai puternic sau mai greu de obtinut decat altul, ca doar 10% din femei ating climaxul prin stimulare vaginala. Insa stiinta paleste in fata concluziei ca nicio femeie nu experimenteaza orgasmul in acelasi mod, niciun moment culminant nu seamana cu altul si nu exista modalitati universal valabile de-a ajunge pe culmi... faceti clic pe fotografie !!!
Dedicat celor pt. care iubirea nu mai este decat o chestiune de imaginatie. Aihan - you didn t come

Asculta mai multe audio ambientala

Programul Festivalului Sighisoara Medievală 23-25 Iulie 2010

Prietenia dintre un barbat si o femeie

8 Iunie 2010 - PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET" ORGANIZAT SINSISTRATII DIN JUD MURES

8 Iunie 2010 -  PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET" ORGANIZAT  SINSISTRATII DIN JUD MURES
Asociatia de Tineret "Tarnava Mare"Sighisoara si Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures condusa de presedinte si Meneger proiect Traian Daniel Rus sustine proiectul umanitar "SUFLET PENTRU SUFLET"derulat de Tinerii din Judetul Mures prin actiunea de colectare facuta de imbracaminte si apa minerala sinisatratilor din judetul Botosan. Coorganizator proiect Uniunea Nationala VATRA ROMANEASCA. Apasati pe fotografie ....

Discutile purtate dintre conducerile Fundatilor Judeteane pentru Tineret Mures si Botosani ..

Discutile purtate dintre conducerile  Fundatilor  Judeteane pentru Tineret Mures  si Botosani ..
Vineri 16 Iulie 2010 orele 14.00 presedintele-Traian Daniel Rus al Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures si Asociatia de Tineret "Tarnava Mare" au avut o discutie cu Fundatia Judeteana pentru Tineret Botosani

Proiectului Umanitar " SUFLET PENTRU SUFLET "..

Proiectului Umanitar " SUFLET PENTRU SUFLET "..
Vineri 16 Iulie 2010 Activitate umanitare sutstinuta pentru sinistratii din judetul Botosani din partea UNIUNI NATIONALE VATRA ROMANEASCA si FUNDATIA JUDETEANA PENTRU TINERET MURES

25 August 2010 - PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET"

25 August 2010 - PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET"
25 August 2010 - PROIECTUL UMANITRARA "SUFLET PENTRU SUFLET" Organizat de Asociatia de Tineret Tarnava Mare”Sighisoara la Spitalul PNEUMOFTIZIOLOGIE- Municipiului Targu Mure.

27 Iulie 2010 - Danesan, convins ca politica si-a bagat coada si in Festival

27 Iulie 2010 - O SCHIMBARE IN SOCETATE IN VIITOR !!

Participa si reprezinta judetul Mures presedintele Traian Daniel Rus

Participa si reprezinta judetul Mures presedintele Traian Daniel Rus
Participa si reprezinta judetul Mures presedintele Traian Daniel Rus din partea Asociatiei de Tineret “Tarnava Mare” si Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures la seminar APADOR-CH Predeal 14, 15 si 16 octombrie 2010 proiect finanţat de Uniunea Europeană

Festivalul International de Chitara Clasica la Targu Mures

Proiectul "Drepturi civile" ANUNŢ APADOR-CH

Proiectul "Drepturi civile" ANUNŢ APADOR-CH
Proiectul „Organizaţii neguvernamentale de tineret mai implicate în transparentizarea şi responsabilizarea autorităţilor publice”. Organizaţiile neguvernamentale care doresc să participle la acest proiect sunt rugate să contacteze APADOR-CH până la data de 15 august 2010. Sustinator mediatizare proiect BLOGUL LUI Traian Daniel Rus. Apasati clic pe fotografie…..

- Joi (incepand din 20 oct), ora 21, CRIZA PARTY in CLUB 4 YOU!!! la Targu Mures

- Joi (incepand din 20 oct), ora 21, CRIZA PARTY in CLUB 4 YOU!!! la Targu Mures
Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures (FJTMS) impreuna cu Asociatia de Tineret "Tarnava Mare"Sigisoara , Radio ONG si INFO MURES organizeaza in fiecare joi (incepand din 20 oct), ora 21, CRIZA PARTY in CLUB 4 YOU!!!

PROMOTORII MIŞCĂRII DE TINERET DIN ROMÂNIA

PROMOTORII MIŞCĂRII DE TINERET DIN ROMÂNIA
Afost invitat la ANIVERSAREA A 20 DE ANI DE MIŞCARE DE TINERET ÎN ROMÂNIA Fundatia Judeteana pentru Tineret Mures

România pe urmele Greciei?

România pe urmele Greciei?
Ana Birchall . “The Greek state was not just corrupt but also corrupting. Once you saw how it worked you could understand a phenomenon which otherwise made no sense at all: the difficulty Greek people have saying a kind word about one another. Individual Greeks are delightful: funny, warm, smart, and good company. I left two dozen interviews saying to myself, “What great people!” They do not share the sentiment about one another: the hardest thing to do in Greece is to get one Greek to compliment another behind his back. No success of any kind is regarded without suspicion. Everyone is pretty sure everyone is cheating on his taxes, or bribing politicians, or taking bribes, or lying about the value of his real estate. And this total absence of faith in one another is self-reinforcing. The epidemic of lying and cheating and stealing makes any sort of civic life impossible; the collapse of civic life only encourages more lying, cheating, and stealing. Lacking faith in one another, they fall back on themselves and their families. The structure of the Greek economy is collectivist, but the country, in spirit, is the opposite of a collective. Its real structure is every man for himself. Into this system investors had poured hundreds of billions of dollars. And the credit boom had pushed the country over the edge, into total moral collapse” scrie Michael Lewis în una dintre cele mai bune analize pe care le-am citit despre situaţia din Grecia, despre împrumuturile aberante care au falimentat Grecia ($1.2 trillion in debt, or more than a quarter-million dollars for every working Greek). Există asemănari cu situaţia din România? Eu spun că da! Înfricoşător cât de multe asemanări sunt! Noi unde o să ajungem cu împrumuturile acestea fără noimă făcute doar pentru a plăti pensii şi salarii şi nu pentru investiţii? Singurul raspuns posibil: in faliment!

"NE PASA DE SIGHISOARA"

Despre mine

Fotografia mea
Sighisoara, Romania
Iniţiatoarea şi organizatoarea derulării prezentului proiect este ASOCIAŢIA DE TINERET “TÂRNAVA MARE” din Sighişoara , având ca preşedinte pe d-l Rus Traian Daniel. Principalele activităţi ale asociaţiei,conform statutului acesteia, sunt desfăşurarea de activităţi umanitare, sociale, culturale, sportive, în scopul întrajutorării categoriilor defavorizate de persoane. De-a lungul timpului, ASOCIAŢIA DE TINERET “TÂRNAVA MARE” a desfăşurat multiple acţiuni caritabile şi culturale, având ca principal scop întrajutorarea orfanilor, tinerilor şi bătrânilor lipsiţi de posibilităţi materiale. Experienţa acumulată de către organizaţia noastră, ne-a permis extinderea acestor activităţi şi perfecţionarea modului de organizare şi desfăşurare a acestora. Printre proiectele de mare amploare derulate de către organizaţia noastră , care au avut un real impact asupra comunităţii locale, se numără următoarele: “ Nouă ne pasă de suferinţele voastre” derulat în perioada 2004-2006 la Sighişoara, “Tinerii mileniului III” derulat în perioada 2006-2007 la Sighişoara şi Tg. Mureş, Festivalul Trupelor Locale Ediţia I derulat în anul 2008 la Tg. Mureş.

Postări populare

APEL DE SUSTINERET ONG-urilor de tineret apolitice

E-mailul unde puteti trimite confirmarea de sustinere fjtms@yahoo.com sau la tel: 0740460434, saitulu nostru este : www.fjtms.piczo.com alaturativa noua !!! Sa luptam impreuna pentru patrimoniul fostului UTC a ramana tinerilor si ONG-urilor in viitor in jutetul Mures..

Multumim de sustinere si colaborare in interesul comunitati si tinerilor !!!

Cu stima, presedintele FJTMS dl Traian Daniel Rus